Gratis Links Plaatsen Algemeen SEO zelf doen of uitbesteden?

SEO zelf doen of uitbesteden?

Vindbaarheid speelt voor zowel grote bedrijven, als voor zelfstandigen een rol. Voor grotere bedrijven ligt het wat meer voor de hand om zoekmachine marketing uit te besteden, en voor kleinere partijen ligt het wat meer voor de hand om zelf dingen te doen. Maar wat is een goede beslissing? Nou, een gefundeerde beslissing. Dus; ‘Wat is belangrijk’? Wat mij betreft zijn dat drie hoofdzaken en een aantal ‘bijzaken’.

De hoofdzaken:

  • financiële middelen
  • tijd
  • kennis
  • De Centjes

In de meeste gevallen is linkbuilding een zeer slimme investering, maar je moet het wel kunnen en willen betalen.

Zoekmachine optimalisatie kost tijd

SEO is zoals gezegd bewerkelijk. Als u uitbesteedt heeft dit geen grote invloed op uw bedrijfsvoering. Wanneer u zelf met SEO aan de slag gaat, doet u er goed aan om bijvoorbeeld maandelijks, of wekelijks tijd te reserveren. Is het voor u onmogelijk om zo nu en dan aan uw website te werken, besteedt het dan liever uit.

Zoekmachine optimalisatie = kennis


Zoekmachine optimalisatie vergt kennis. Kennis van Google, kennis van websites, kennis van marketing. Heeft u deze kennis niet én heeft u geen tijd of geen mogelijkheden om deze kennis te vergaren, besteed dan uit. Heeft u wel wat tijd om te investeren in uw kennis, dan is het goed om te weten dat er soms heel goede trainingen worden aangeboden tegen een zeer schappelijk bedrag.

Maarrr: Naast deze belangrijke zaken is het ook goed om u de volgende vragen te stellen:

  • Wilt u controle houden over uw website en vindbaarheid?
  • Wilt u doorlopend investeren op uw vindbaarheid in geld?
  • Wilt u de mogelijkheid open houden om te schakelen tussen werkzaamheden voor klanten en werkzaamheden voor marketing?

Wilt u zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Neem eens contact op met de vakidioten van Rankingmasters ‘Hoog in Google, gegarandeerd resultaat‘.