Betalen met je creditcard gaat eigenlijk altijd goed. Toch gebeurt het soms dat je creditcard niet geaccepteerd wordt. Over de mogelijke oorzaken en oplossingen voor dit probleem lees je vandaag op creditcard123.nl meer. Dit vooral vanwege een e-mail die we ontvingen van een creditcard-gebruiker die problemen heeft met het betalen van een online aankoop met zijn creditcard.


Om te achterhalen wat precies de oorzaak is van het probleem dat je ondervindt met je creditcard is het belangrijk om goed op te letten. Zowel in winkels en hotels als op websites wordt bij problemen met je creditcard melding gemaakt van de mogelijke oorzaak van het probleem. Mogelijke oorzaken van problemen tijdens het betalen met je creditcard kunnen onder meer kaart-blokkering, onvoldoende saldo of een foutieve pincode zijn.


Is je creditcard geblokkeerd dan wordt daar in winkels en op internet altijd melding van gemaakt door de verkoper. De blokkering kan veroorzaakt zijn doordat je achterloopt met de betalingen van eerder gemaakte uitgaves. Ook kan de maatschappij je kaart blokkeren als men vermoedt dat je creditcard gegevens in handen zijn gevallen van criminelen. Daarnaast is het ook mogelijk dat je in de laatste paar dagen een paar grote uitgaves hebt gedaan met je creditcard. Hierdoor blokkeert de maatschappij soms je kaart omdat het betalingspatroon anders is dan normaal.


Andere oorzaken van het niet geaccepteerd worden van jouw creditcard zijn onder andere het verkeerd intypen van je pincode, het verkeerd overnemen van de CVC code of het maken van een foutje tijdens het ingeven van de vervaldatum of de naam van de kaarthouder. Creditcards werken alleen als alle informatie op de kaart foutloos is overgenomen. Controleer daarom altijd dubbel of alle informatie overeenstemt met de informatie op je creditcard.


Oplossing?

Als je problemen hebt tijdens het betalen met je creditcard dan is het het beste om gelijk contact op te nemen met de bank of maatschappij die jouw creditcard heeft uitgegeven. Zij kunnen je vaak snel uitsluitsel geven over de oorzaak van het probleem met je creditcard. In de meeste gevallen, zeker als je geen betalingsproblemen hebt, zal de bank zo snel mogelijk je creditcard weer activeren zodat je probleemloos weer kunt betalen met je kaart.


Daarnaast is het natuurlijk zo dat je zelf tijdens het betalen op internet goed moet controleren of de informatie die je hebt ingegeven wel klopt met de informatie op je kaart. Na het verbeteren van de typefouten rondom CVC, vervaldatum of naam doet zal de kaart vaak gewoon werken.