Het is belangrijk voor elk bedrijf om hoog in Google te staan. Dit kan op verschillende manieren bijvoorbeeld door goede teksten te schrijven want dan wordt jou vindbaarheid in Google verhoogd. Dit noemen we ook wel Zoekmachine optimalisatie. Hoe meer mensen je vinden op Google, hoe meer bezoekers, hoe meer online offertes aanvragen, hoe meer omzet! Wie wil dat nu niet?

Hoger in Google

Om beter vindbaar te zijn in Google moeten veel zaken met elkaar overeenkomen. Zo heb je te maken met jou url, de meta discription en backlinks. Daarnaast zijn er nog vele meer factoren die invloed hebben op jou plaats in Google. Het belangrijkst vinden de zoekmachine’s nog altijd de backlinks en de kwaliteit daarvan. Stel voor dat je een schilder bent en jou link staat geplaatst op een website van een verzekeringskantoor dan heeft deze backlink minder waarde dan als jou link geplaatst staat op een verfwinkel. Hierin ziet Google een positief verband.

SEO optimalisatie

Met een mooi woord noemen we dat ook wel ‘Search Engine Optimalisation’ een afkorting daarvan is ook wel SEO. Daarnaast heeft Google ook nog een betaalde variant om hoger in Google te staan. Dit wordt ook wel SEA genoemd en moet er betaald worden per klik op jou advertentie, maar het beste is om te investeren in SEO optimalisatie. Want hoe meer website bezoekers, des te meer omzet jij zal maken!