U heeft een website en zoekt een manier om informatie met uw doelgroep te delen want u vindt dat het bezoekersaantal op uw website niet voldoende is, terugloopt of u wilt gewoon nog meer bezoekers. Een gratis persbericht plaatsen kan u daarbij helpen. U deelt content met uw doelgroep en men blijft op de hoogte van de ontwikkelingen. Zo heeft u bijvoorbeeld een vernieuwde website. Laat mensen dit weten, maar laat ook Google dit weten. Doordat u bij deze website in het persbericht linkjes naar uw website kunt plaatsen, bevordert u de positie van uw bedrijf in de zoekmachine. Hoe meer links, hoe beter. Echter is een link vanaf een simpele startpagina niet echt sterk. De vooruitzichten zijn dat deze linkjes ook steeds minder sterk worden. Google wilt namelijk dat u op het internet niet linkjes plaatst, maar informatie met uw doelgroep deelt. Relevante informatie wel te verstaan. Relevant en uniek. Dus niet een gekopieerde tekst die u ergens heeft gevonden. Google zal namelijk bekijken welke tekst als eerste is geplaatst en indien het om duplicate content gaat zal uw link niet meetellen. Wilt u meer informatie over het Algoritme van Google. Lees dan eens dit artikel.

Waarom dan bij deze site?


Er zijn op dit moment artikel blogs in overvloed. Mijn ervaring is dat sommige sites teksten van 150 tekens toe laten. Google heeft liever een tekst van minimaal 300 woorden. Een stukje tekst van 150 tekens is namelijk niet echt snel relevant voor een doelgroep. Ons onderscheidende vermogen is dat wij strenge voorwaarden hebben. Hier tegenover staat een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden, snelle reviews, publicatie en support.

Een gratis persbericht plaatsen heeft dus vele voordelen. Echter kunt u het succes van het artikel mede zelf bepalen. Ondanks dat wij actief uw gratis persbericht promoten via social media en andere blogs, is het van belang dat u bijvoorbeeld uw Twitter volgers, Uw LinkedIn contacten en Facebook fans op de hoogte brengt van het feit dat u gratis persberichten plaatst. Zo ontvangt de website meer verkeer. Google bekijkt het aantal bezoekers en ook het aantal van verwijzende social media websites en geeft daar als het ware punten voor. Hoe meer punten onze website verdient hoe beter uw artikelen scoren.

Persberichten Publiceren