Hoe schrijf je zoekmachine optimalisatie (SEO) teksten?

Bij zoekmachine optimalisatie (SEO) draait het voornamelijk om het schrijven van teksten. Teksten die recht doen aan je aanbod én die voldoen aan de richtlijnen van Google. In de eerste plaats schrijf je je webteksten natuurlijk voor de bezoekers van je website die graag wat meer willen weten over jouw bedrijf. Tegelijkertijd wil je ook dat jouw doelgroep eenvoudig je website kan vinden op de voor jou belangrijke zoektermen. Dit houdt in dat je bij het schrijven van je teksten voortdurend moet denken hoe de zoekmachine optimalisatie (SEO) werkt zodat Google je pagina(‘s) hoog zal ranken.

Hoe gebruik je zoektermen voor een hoge positie in Google?

Er zijn nogal wat voorwaarden waaraan je webteksten dienen te voldoen om enige kans te maken op een hoge positie in Google. Zo moet je naast het gebruik van inhoudelijke zoektermen ook voldoen aan de regels qua opmaak, woorden van gelijke betekenis en de lengte van je tekst. “naam bedrijf” kan de navolgende werkzaamheden op een professionele manier voor je verrichten:

  • Een trefwoordenonderzoek voor SEO
  • De bestaande webteksten analyseren
  • Het aangeven van zaken die verbeterd kunnen worden
  • Volledig nieuwe SEO-teksten kunnen worden ontwikkeld
  • Bestaande webteksten kunnen worden aangepast
  • Het ontwikkelen van trefwoordengroepen waarmee je tekst voor meerdere webpagina’s kunt schrijven
  • Meta description tags, title tags en koppen kunnen wij voor je schrijven
  • Advies over SEO-vriendelijke URL’s
  • SEO-schrijven: wat zijn de vereisten?

Een content dat kwalitatief én goed is, is natuurlijk interessant voor je bezoekers, maar misschien nog wel belangrijker voor de zoekmachines. Alvorens je start met het schrijven van je zoekmachine optimalisatie (SEO)-teksten zul je een klein onderzoekje moeten doen wat in jouw geval de juiste zoektermen zijn. Als je deze hebt bepaald kun je een keuze maken voor welke woorden hieraan

gerelateerd zijn. Dit worden de themagerelateerde zoekwoorden genoemd en de secundaire zoekwoorden. Op basis hiervan schrijf je vervolgens de titel, meta description, koppen, subkoppen en de broodtekst.

Wil je graag wat meer weten over de kosten? Vraag dan een vrijblijvende prijsinformatie aan.